sobota 21. července 2018

PÁR SLOV ZÁVĚREM


„PÁR“ SLOV ZÁVĚREM

Dovolte mi pár slov na závěr za letošním táborem. V prvé řadě doufám, že si všechny děti tábor užili, téma i náplň minulých dnů se jim líbily a nechaly v nich vzpomínky na krásně prožité prázdniny na táboře. Každé dítě by se z letního tábora mělo vrátit špinavé a unavené, proto jsem dětem „zakázala“ poslední večer na táboře se umývat, ale jsem přesvědčená, že většina z nich by se do té sprchy stejně nevrhala dobrovolně. Zároveň doufám, že dohnaly případný spánkový deficit.
Každý rok, když přípravy na tábor vrcholí, jsem neskutečně nervózní a mám hlavu v jednom kole. I když to pro člověka „z venku“ vypadá jednoduše, věřte, že nachystat a připravit tábor, byť jen pro 30 dětí, není vskutku snadné. Vždy se soustředím na to, aby hry pro děti byly vyvážené, smysluplné a dětem do života či zkušeností něco daly. V době, kdy jsou děti obklopeny mobilními telefony, tablety, televizí, internetem a jinými moderními vymoženostmi, se snažím k návratu k přírodě a respektování jeden druhého. Věřím, že se nám to na našich táborech daří.
Já mám jednu velkou výhodu, obklopila jsem se skvělými lidmi z řad vedoucích, instruktorů a zdravotníkem, kteří mi to ulehčují a jsou mi nápomocni a oporou. Kdybych po svém boku neměla tak výborný, duchaplný a makající kolektiv lidí nebo spíše přátel, kteří fungují, jak mají, jsou pokorní, aktivní a zároveň uznávají moji autoritu, nedovedu si představit, že by ty naše tábory šlapaly tak, jak šlapou. Velké díky patří hlavně jim, to jsou ti, kteří s Vašimi dětmi pracují, pomáhají, řeší jejich trápení a prožívají s nimi jejich nadšení a štěstí a motivují je do různých aktivit. Velké díky patří i mému manželovi, který trpí mé nálady před táborem, kterého úkoluji různými požadavky před táborem i na táboře, který se stará o naše děti, když se jejich maminka stará o ty vaše, a že ty mě někdy umění zaměstnat na 100%. Jako hlavní vedoucí se cítím zodpovědná za všechno, co se na táboře nepodaří i podaří, je to pro mě velká zodpovědnost. Tím, že jsem si za svůj život prošla nespočetně tábory, jako dítě, nesu v sobě dobré i ty horší vzpomínky na tyto tábory, proto se snažím, aby těch horších bylo pro vaše děti, co nejméně, i když člověk se jim někdy nevyhne, ať už se jedná o různé úrazy, rozpory dětí, smutek z prohry nebo aktivity, které některým dětem nevoní. Každý rok se děsím toho, že se něco nepodaří nebo se něco na poslední chvíli něco sesype, zatím se mi vždy podobné „katastrofy“ podařilo zažehnat. To napětí a nervy, které prožívá každý vedoucí při odjezdu na tábor jsou neskutečné, toto napětí se vytrácí během tábora, kdy mi vždy vaše děti dodávají energii, utvrzují mě v tom, že je tábor baví, že nám věří, a že se těší z každého dne na táboře. Letošní děti byly báječné, ačkoliv se děly nějaké malé prohřešky a my je za to museli pokárat, v duši se tomu všichni vedoucí smějí a říkají si, že bez toho by to stejně nebylo ono, a když nejde o zdraví jde o …. nic.
Všem rodičům letošních dětí gratuluji, máte doma skutečné poklady, když se podívám na letošní seznam dětí, ke každému se mi vybaví hezká nebo humorná příhoda. Zároveň se také těším z toho, když Vám je můžu zase vrátit zpět.
Tábory jsou pro mě neskutečně vyčerpávající (obzvláště teď, když už mám svoji rodinu), ale zároveň mě nabíjí takovou energií, kterou jinde neseženu.
Děkujeme za přízeň a těšíme se na vaše „zlatíčka“ i do dalších let.

Monika Gajdušková
Hlavní vedoucí tábora

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkujeme za příspěvek!